Rabu, 27 November 2019

Kena Racun

Selesai berkayuh dengan Abang Mazli Ahad lepas saya syorkan untuk membuat sedikit modifikasi pada crankset folding bike beliau. Tengok chainring pada folding bike tersebut tak berapa sesuai untuk kayuhan yang sedikit berat.

Petang tadi sehabis saja perbicaraan di Mahkamah Petaling Jaya saya bergegas balik ke Shah Alam. Melayan sesak jalan dan ditambah dengan hujan-hujan begini membuat rasa lapar yang meluap-luap. 

Jadinya saya singgah di kedai mee tarik yang terletak di hadapan simpang berdekatan dengan rumah saya.

Ketika hendak melangkah masuk ke dalam kedai mee tarik saya terima satu panggilan telefon. Daripada Abang Mazli. Macam mengeluh bunyinya.
“Ni payah kena racun. Hang kata tak laju hari tu. Hang suruh aku pi upgrade basikal dekat kedai Kenny. Pi dekat Kenny dia kata alang-alang nak upgrade harga pun boleh tahan. Baik angkat baru. Ni aku baru angkat yang baru. Kena racun punya pasai..”
Terus saya gelak kuat. Kahkahkahkahkah! Apa-apa minat / hobi pun tuan-tuan dan puan-puan bab ‘racun’ ni cukup bahaya. Saya ulang. Cukup bahaya. Kalah racun Paraquat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan